2 oct. 2008

Puterea autostrazilor informationale electorale

Site-ul Inpolitics prezinta elemente din cadrul Conferintei Politica 2.0, Cum se castiga alegerile in era digitala, ce a avut loc ieri, 30 septembrie, politicienii aducatori de rating au stat fata in fata cu jurnalistii in cadrul dezbaterii "Cum sa treci dincolo de ecran. Moderatori fata in fata cu politicienii care fac rating". Politicienii invitati (Ludovic Orban, Mircea Geoana si Cozmin Gusa) par destul de convinsi in ceea ce priveste importanta internetului in campania electorala. « Cine nu intelege rolul Internetului va fi pierdut pe termen mediu in politica romaneasca... Suntem o tara care va ajunge, de la 25% in prezent, la 50% in penetrarea de Internet », a declarat Mircea Geoana. Cosmin Gusa considera Internetul drept "un mijloc viabil de a investi in imaginea personala a oricui".

Eu consider ca si in acest an electoral votul popular va fi sub sigla votului politic. Promisiunile sunt doar un virf al ghetii din ocean. Banii, banii si cadourile de moment vor fi decisive in alegerea candidatului uninominal. Romanul crede in sintagma: ce ii in mana nu ii minciuna.

De fapt o campanie corecta ar fi fara prea mult marketing si publicitate. Pur si simplu dezbateri intre candidati de max.30 min. Candidatul eficient si bun sa poata sa penetreze sticla si sa convinga alegatorul ca stie ce vorbeste (in parlament alesul trebuie sa faca sa convinga pe ceilalti de buna pregatire profesionala in domeiul incare este specializat, sa treaca prin valoarea doctrinei proiectul propus, sa stie sa combata cu argumente nu cu forta debitului verbal si al limbajului suburban, etc). Partidele politice ar trebui sa faca o selectie riguroasa a candidatului ideal printr-o buna pregatire profesionala, sa fie un bun orator, inteligent, manierat cu notiuni de administratie si diplomatie si abia atunci votul ar putea fi selectiv. Altfel votul popular este de fapt o antiselectie electorala.

In ce priveste puterea internetului in alegerea candidatilor, cred ca doar in 2012 va avea o influenta decisiva. Acum utilizatori se informeaza dar nu ies la votare. Internetul va avea forta cand generatia care utilizeaza acest intrument pentru comunicare se implica si in viata cetatii , va merge la vot ca persoana responsabila pentru viitorul societatii si a statului.

Niciun comentariu:

bmd - simplu, nu? Intra pe site!