20 sept. 2008

Neputinta de a continua proiecte si de a administra

Orice sistem este perfectibil, dar atunci cand vointa populara amagita cu promisiuni electorale stabileste, in mod democratic conducatorul sistemul poate devenii imperfect.

Dupa alegerile locale din 2008 in Cluj timpul s-a oprit in loc. Nu se mai face nimic pentru cetatean, ba dimpotriva se demoleaza tot ce s-a construit, bun sau rau. Dupa patru luni de la instalarea in functia de presedinte a Cosiliului Judetean Cluj, a domnului Alin PAUNEL TISE, nu se mai intimpla nimic deosebit in administratia judeteana. Obisnuiti cu un preseditne liberal care mereu taia cate o panglica tricolora fara a conta nuanta acestora, acum nimic. Cetateanul nu mai vede delegatii straine compuse din oameni de afaceri, diplomati, etc. Nu se mai face nici un proiect investitional desi suntem o economie emergenta. Consiliul Judetean se comporta ca si cand am avea nivelul de infrastructura al Elvetiei si nu mai trebuie construit nimic. Pana si austriecii de la Austrian Ailines au ocolit CJ Cluj. Acestia au fost in vizita direct la conducerea aeroportului pentru introducerea unei curse aeriene, dar aeroportul este o unitate din subordinea CJ Cluj si ar fi fost frumos sa treaca prima data pe la CJ Cluj. Au cam plecat fara sa bage in seama noua echipa de la CJ ce raspunde in mod direct de aeroport (administrativ).

De curind au aparut primii germeni ai politici pd-liste, pardon era sa scriu staliniste la consiliul judetean. Epurarea functionarilor publici pe motive puerile care nu au nici o legatura cu Codul Muncii. Legal o persoana care isi incalca atributiile este sanctionata gradual, iar daca greseala este de natura penala sau patrimoniala se poate recurge la instrumentele de Drept al Muncii prin desfacerea Contractului de Munca. Prese dintele CJ Cluj declara intr-o conferinta de presa si se antepronunta cu privire la unii salariati din subordine lasand sa se inteleaga ca acestia vor fi dati afara daca nu isi dau "demisia de onoare", cica. Intreb: Cine stabileste onoarea, sau codul de onoare, PD-leul? Consider ca exista proceduri si organe competente sa verifice corectitudinea salariatilor. Salariati au dreptul la prezumtia de nevinovatiei. Instanta de judecata este singura sa stabileasca incadrare faptelor.

Traim intr-o Romanie in care puterea este data de votul popular de multe ori pe mana unor marionete, aventurieri care nu au notiuni minime de legislatie, Drept Civil, Drept al Muncii. Se iroseste timp platit din bani publici pentru a cauta in documente orice virgula pusa gresit de predecesori. Deciziile sunt date fara documentare si fundament tehnic, se merge pe intimidare, se calca pe demnitati umane afectind si familia celui care vremelnic este functionar public sau salariat. Totul se desfasoara numai pentru a raspunde unei sarcini de partid - EPURAREA. Iesi tu ca venim noi. Goana nebuna pentru a satisface clientela de partid transforma omul cu functie de conducere in actor care trebuie sa invete un rol.

Revenim de la general la particular, eu personal asteptam sa vad in ziare o informatie data de alesul PD-l cum ca exista un nou proiect pentru un al treilea ring rutier in jurul Clujului. In schimb vad declaratii de presa curioase si nervoase totodata prin care administratia locala, portocalie, stopeaza proiectul centurii de ocolire rutiera a orasului prin nord . Probabil, lipsa de interes in continuarea lucrarii are la baza faptul dezinteresele financiare de grup in zona.

Si uite asa alesi ne imbata, inca odata, cu apa din Somes . Vezi Doamne nu exista bretele suficiente intre centura si oras.

Preluam din Ziarul ziua de CLUJ o parte a unui articol care descrie limbajul academic si diplomatic folosit de Domnul Prima Emil BOC: "Explicaţia acestuia a stârnit nemulţumirea primarului Emil Boc, care s-a ridicat de la masa de şedinţe ca să consulte planşa. Cu “mingea ridicată la fileu” de Iancu, Boc a început să se “scandalizeze”, afirmând că proiectul este o “mizerie”. Ne cereţi să avizăm nişte mizerii care n-au nici o legătură cu Clujul. Noi nu vă dăm avize gratuite”, a replicat Boc. (Intreb: Ce inseamna avize gratuite? Avizele se dau pe bani?

Degeaba reprezentantul DP Consult îi explica că societatea a gândit proiectul la comanda CNADN şi că nu este vinovată de parcursul acestei variante ocolitoare. Primarul a fost categoric: “Să transmiteţi Companiei. Că aşa vor să facă, după capul lor, de parcă ar fi stat în stat. Al dracului să fie, cum vin aşa cu proiecte fără să ne ceară şi nouă părerea”, a mai spus primarul. Boc a explicat clar, înainte ca membrii Comisiei de urbanism să mai aibă ceva de adăugat, că “proiectul nu va fi avizat. Punct”. Reprezentantul DP Consult a părăsit sala de şedinţe consternat de reacţia primarului, refuzând să stea de vorbă cu presa. “Nu vreau să comentez nimic”, a adăugat acesta.

........

După discuţiile de ieri din cadrul Comisiei, viceprimarul Sorin Apostu a explicat poziţia Primăriei vizavi de proiectul ocolitoarei de nord. “Dacă tot ne-au invitat să preluăm proiectul şi să-l finanţăm, atunci traseul ar trebui să fie gândit pentru oraş, să preia traficul de aici şi să fie legat de reţeaua noastră de drumuri. Ei au un interes naţional pentru care nu putem noi să plătim”, a explicat Apostu.

De cand interesul national este mai prejos de interesul local?

Din City News aflam concluzia: "Eu va propun sa nu aprobam aceasta prostie incomensurabila", a fost concluzia primarului Clujului, Emil Boc, dupa ce proiectantul a prezentat traseul centurii ocolitoare de Nord Apahida-Floresti. Marea problema pe care au identificat-o reprezentantii autoritatii locale este aceea ca centura nu avea nici un punct de legatura cu municipiul Cluj-Napoca.

Daca domnul primar pentru a merge in Floresti trebuie sa mearga pana la Apahida prin acest proiect ca apoi sa intre pe centura ocolitoare, ii sugeram sa foloseasca drumul drept si vechi intrucat dupa finalizare variantei de ocolire a orasului circulatia din Municipiu se reduce cu aproximativ .18.000 autovehicule zilnic. Pai stimabile domn primar, Emil bOC, daca acesta centura este data in folosinta pentru tranzitul din Moldova spre Ungaria, nu mai este nevoie de acces la centura pentru ca orasul se goleste de autovehiculele in tranzit si se poate merge drept la tinta prin centru. De ce sa ocolim?

Sa vedem ce spun specialisti conform time4news : "Proiectantii spun ca solutia propusa de ei care cuprinde realizarea unui tunel de 3.000 de metri este una indrazneata insa pentru cealalta varianta ar fi fost necesare defrisari de padure. [...]Exista si o varianta in care se merge pe defrisari, insa suprafata de padure care trebuie expropriata este destul de consistenta. Avem in vedere si chestiunea vestigiilor, asupra carora ne-au avertizat specialistii, dar si a rezervatiei de orbeti din Apahida[...]"a mai precizat proiectantul, DP Consult."

Deci, trebuie musai sa defrisam padurea ca sa fie deviat traficul in tranzit.

Orice alt comentariu de de prisos .... curat - murdar nene Iancule




Niciun comentariu:

bmd - simplu, nu? Intra pe site!