Au intrat in istorie zilele in care Profesorul (Conferentiarul) universitar lumina mintile studentilor prin cursuri sau conferinte, iar cuvintele erau absorbite de audienta. Audienta de azi este formata din studenții pregatiți în scoală și liceu de unii elevii repetenții ieri. Sindromul nepotismului inseminat în sistemul de învațamânt românesc dă roade extrem de otravitoare. Ministrii după miniștri au schimbat regulile curriculare ca si camașile iar acum dau vina unii pe alții parcă ne încălzește cu ceva.
Criterile de selecție conduc spre antiselectie.S-a inoculat parinților si copiilor ca nu trebuie sa se invete din toate materiile de cultura generala si e suficient sa se studieze numai despre stiintele din care se da bacalaureatul. Bacalaureatul, reconsiderat in ultimii ani devine in opinia publica ca fiind un examen al vieții ”OBLIGATORIU” de luat (DEȘI NU ESTE!!!).
Presa de azi nu mai este ca si presa de acum 50 de ani si nu sesizeaza diferenta:
BACALAUREATUL nu este pentru ”toti” tineri care au facut un liceu si nu este obligatoriu sa fie luat. Abia acum intram in normalitate si in selectia calitatii educationale.
Este adevarat ca procentul de promovabilitate este inacceptabil de mic. Cauza nu este la Ministrul, FUNERIU, care nu a recunoscut "autoritatea" Ministerului care-l conduce nevalidandu-si diploma. Cauza este la promovarea NON_VALORII si a nepotismului in ridurile profesorilor care devin o CASTA. Daca tata sau mama a fost profesor, odraslele devin prin definitia "dreptului familiei" profesori chiar daca sunt departe de valorile psiho-pedagogiei. Acestii tineri academicieni prin geneza, nu prin "meritocratie" au devenit formatorii de azi ai copiilor care dau rateu dupa rateu din greu la exprimarea bacalaureala. Ruptura de generatii academice, prin pensionarea anticipata si timpurie a ”titanilor” care ne invatau odata cu elementele curriculare obligatorii si comportament educational si social a condus inevitabil, la un Etaj profesoral super incarcat in timp ce la ”parter” sunt locurile neocupate.
Este revoltator cata inconstienta se manifesta in legatura cu formarea generatiei care ar trebui sa ma conduca judetul european definit ROMANIA.
Am avut ocazia zilele trecute sa vad director de liceu mandru ca are o rata de promovabilitate la matematica de 40% per total elevii unei clase!!!??? Domnia sa a primit un ecuson politic de director, dar nu are valente intelectuale pentru acesta functie. Intra in clasa la ""si ``jumate"", vorbeste la telefon, sau se joaca cu acest indispensabil aparat electronic. Din cand in cand asculta elevii le spune ca au raspuns de nota 7 si mentioneaza ca o va adauga la urmatoarea notare uitand ulterior sa isi tina cuvantul si sa o mai ia in considerare. Ulterior, pune o intrebare din scurt si sictirit si da nota 2 pe care o trece in catalog. Ce crede elevul care atunci cand stie nu este notat, iar cand nu stie este amendat? La chimie un alt profesor intreaba scurt si rastit, obisnut cu viata militara, care este simbolul azotului, iar pentru ca "N"-ul nu este prompt, puncteaza nota 3, ca si cand o evaluare a competentelor se face numai pe baza unei litere!
Eu cred ca trebuie sa reinventam clasele de FARA FRECVENTA in care sa inscriem profesorii care nu au HAR, NU AU HABAR, sunt plictisiti de viata si de societate si transmit elevilor tot ce este mai rau si negativ in lumea asta. Desigur sunt exceptii, dar SUNT!
In mediul universitar, un domn conferentiar imi spunea zilele trecute ca este o cutuma ca sa nu se raspunda pozitiv contestatilor.... Pai studentul cum poate sa isi capete incredere in societate daca dreptul minimal nu exista ca DREPT REAL! Un alt caz de infatuare academica generata de lipsa de experinta si tineretea maestrului devenit profesor la 15 ani: un bine pregatit cadru tehnic vorbind a acordat nota "3" de trei ori la examinarea unui student care trebuia sa intre in licenta si acesta a rata finalizarea studiilor. Studentul, pe parcursul celor 4 ani a avut numai medii de 7, 8, 9. La dom profesor i s-a pus pata si nu a vrut sa acorde nota de trecere. Rezulta ca elevul din ROMANIA este mai prost decat cel din ALBANIA pentru ca acela a fost notat cu 7. Actiunea a blocat accesul in viata reala a studentului pentru un an de zile.
O ancheta jurnalistica cu o statistica a profesorilor la care promoveaza mai putin de 50% din studenti a fi naucitoare. Unde este curba lui GAUSS care sa reflecte performanta ? Pai daca asa de putini studenti i-au examenele, atunci inseamna ca discursul sau cursul nu e bun si ar trebui reanalizat ca sa inteleaga discipolii. A devenit o mandrie ca sa fie reexaminati studentii :). Exista si un pol opus la unele Universitati in care toti au note de 10.
In mediul universitar, un domn conferentiar imi spunea zilele trecute ca este o cutuma ca sa nu se raspunda pozitiv contestatilor.... Pai studentul cum poate sa isi capete incredere in societate daca dreptul minimal nu exista ca DREPT REAL! Un alt caz de infatuare academica generata de lipsa de experinta si tineretea maestrului devenit profesor la 15 ani: un bine pregatit cadru tehnic vorbind a acordat nota "3" de trei ori la examinarea unui student care trebuia sa intre in licenta si acesta a rata finalizarea studiilor. Studentul, pe parcursul celor 4 ani a avut numai medii de 7, 8, 9. La dom profesor i s-a pus pata si nu a vrut sa acorde nota de trecere. Rezulta ca elevul din ROMANIA este mai prost decat cel din ALBANIA pentru ca acela a fost notat cu 7. Actiunea a blocat accesul in viata reala a studentului pentru un an de zile.
O ancheta jurnalistica cu o statistica a profesorilor la care promoveaza mai putin de 50% din studenti a fi naucitoare. Unde este curba lui GAUSS care sa reflecte performanta ? Pai daca asa de putini studenti i-au examenele, atunci inseamna ca discursul sau cursul nu e bun si ar trebui reanalizat ca sa inteleaga discipolii. A devenit o mandrie ca sa fie reexaminati studentii :). Exista si un pol opus la unele Universitati in care toti au note de 10.
Am avut ocazia sa vad absolventii de studii economice care nu stiu ce este o "chitanta", cum se completeaza si in cate exemplare sau nu stiau cum se "pune stampila" pe un document.
Studentii sunt nemultumiti ca nu invata nimic nou, iar teoria din cursuri nu ii pregateste pentru viata reala si au dreptate. Cum sa predai contabilitate daca nu ai tinut o contabilitate fie si primara? Cum sa predai marketing, daca nu ai vandut in viata ta nimic? Cum sa predai numai dupa cartile scrise de altii?
Asa cum spuneam la inceput, inainte marii profesorii conferentiau si uimeau asistenta, azi discipolii sunt uimiti de micimea unor profesori care sunt "rautaciosi pentru a masca nestiinta si superficialitatea pregatirii profesionale.
Elevii au fost invatati sau mai bine zis ”dezvățați” să studieze, iar cartea în opinia generală a celor care instruiesc elevii sau studentii trebuie înlocuită de "soareci" legați prin fir sau unde radio de un calculator. Discipolii de azi deprind tainele copiatului la indemnul dascalilor care accepta ”referate emanate” prin combinatia a doua taste "crtl+C" si "ctrl+V apoi "ctrl+P". Oare de ce ne miram ca nu stiu scrie la examenul de bacalaureat cand in 8 ani (5-12) de scoala, profesori au cerut referate scrise frumos la imprimanta. Domnule Ministru, de ce nu ati dotat cu LAPTOP si IMPRIMATA banca din clasa pentru examen?
Comentarii