4 aug. 2008

Ajutoare si mile cu iz electoral

Campania electorala 2008 are o alta conotatie, mila fata de aproapele nostru, intrajutorarea, turismul prezindetial sinistrat si alte efecte publicitare.

Asistam neputinciosi la un spectacol grotesc in care parca iti doresti sa devii sinistrat sa te viziteze presedintele tot la doua zile si sa primesti ajutoare materiale aduse de vedete blonde, iar mizeria si namolul din curte sa o scoata soldatul imbracat in bleo jandarm.

Eu cred ca produsul publicitar, politic fireste, nu mai are simtul masuri.

De actualitate este poziţia profesorului N. Ghiulea, care în cartea Asigurări agricole editată în 1930, precizează: Lipsit de conştiinţa unei vieţi sociale şi de stat democratice, impregnat de idei feudale şi absolutiste, Statul a preferat să dea ajutoare şi mile în caz de calamităţi – pe care le-a acordat după bunul plac – decât să organizeze între cetăţeni săi liberi asociaţii pentru apărarea prin mutualitate contra riscurilor naturale”.

Costurile refaceri gospodariilor afectate ar trebui achitate din leafa de parlamentar a celor care nu au fost in stare sa implementeze o lege de protectie prin asigurare (obligatorie sau prin efectul legii) a cetatenilor proprietari de locuinte. Romania a avut cel mai performant sistem de asigurare a locuintelor pana in anul 1995, an in care alesii poporului, pe liste de partid, se intreceau in abrogarea legilor, fara sa puna nimic in vidului legislativ creat.
Acum culegem roadele activitatii parlamentare... Publicitate pentru seful statului si seful guvernului si oameni neprotejati in fata calamitatilor naturale... la mila statului si a populatiei



Niciun comentariu:

bmd - simplu, nu? Intra pe site!